Selam arkadaşlar.

Hayırlısıyla bir tercih dönemini daha noktaladık. Bu dönemle birlikte 3. nesili de mezun etmiş oldum. Doktorlar mühendisler yetiştirdim obaley.

Stajda olduğumdan ve son birkaç gün biraz meşgul geçtiğinden (meşgul dediğim; işten çıktığım gibi etkinliğe gittim, yurda döndüğümde de yattım) birkaç soruyu zamanında cevaplayamadım (tercih döneminin dün biteceğini bilmiyordum.) Bu arkadaşlardan özür dilerim. Umarım hakkınızda hayırlısı olur.

Birkaç radikal kararlar aldım, onu anlatayım:
Bildiğiniz gibi bu blog benim günlüğüm gibi bir şey. 18 yaşındayken  YGS/LYS hariç hiçbir konuda tecrübem yokken açtım, dolayısıyla ilk bunun hakkında yazdım. Öğretmen veya psikolog olsaydım bu konuda yazmaya devam ederdim belki de, fakat gördüğünüz gibi kendime çok farklı bir kariyer planı çizdim, blogu da ekmek kapısı olarak görmediğim için oturup YGS/LYS araştırması yapıp bu konuda daha fazla yazı yazmıyorum. (Kaldı ki blogu kimsenin uygulamadığı ve uygulamayacağı önerilerle kirletmek istemem, ben başımdan geçenlerden çıkardığım derslerle açtım bu blogu :) Aldığım geridönüşlerde de genel olarak bir çok kişi müzikle çalışmama önerim dışında bütün tavsiyelerime katıldığını ve zamanında uygulamadığı için pişman olduğunu söyledi bunu da belirteyim. (Ders çalışırken müziğe hala karşıyım, fakat müziğe karşı değilim, şu an bunları yazarken Within Temptation'ın Black Symphonysini dinliyorum, herkese öneririm eheh.))

Blogu ilk açtığımda aşırı tembel olduğumdan ve konuşma diliyle yazmayı sevdiğimden (ilk yazımda belirtmiştim) yazılarımı hızlı ve bol hatalı yazmıştım, eski yazıları okuduysanız fark edersiniz. Müfredat değişikliklerinden ötürü bazıları çöp oldu. Bazılarında ise kırık linkler mevcut. Bu haftasonu olmaz belki ama en kısa zamanda hepsini okuyup düzeltme kararı aldım. Hem bana nostalji olur.

Bundan sonra da YGS/LYS davasını (yazmak istediğim çok önemli bir yazı yoksa) kapayacağım. Soru cevaplamaya devam. Fakat unutmayın, ben artık üniversite 4. sınıf öğrencisiyim hatta mezun oluyorum. Bana soru sormak ne kadar doğru?

Aynı konuşmayı geçen sene de yaptım. Fakat öğrendim ki blog beklediğimden değerli bir site haline gelmiş. Google'a "paragraf çözme" yazınca blog ikinci sırada çıkıyor ki bu inanılmaz bir şey. Donanımhaberde bir arkadaş bana "Rehberlik öğretmenimiz bir konferansta senin blogtan bahsetti ben de öyle öğrendim blogu." dedi. Daha önce de twitterdan bir rehberlik hocası yazılarımı çok beğendiğini ve beni takip ettiğini söylemişti.

Blog böyle önemseniyorken benim "Ben sıkıldım zaten YGS'yi de unuttum hadi bana eyv." demem doğru olmayacağı için önemli kararlar aldım.

1- Sizden gelenler sayfası: Buna daha önce de yeltendim ve yaptım da fakat bu sefer daha özene bezene yapacağım. Sizden gelenleri topladığım bir sayfa olacak. Samimiyeti arttırdığım bazı arkadaşlardan bana yazı yazması için rica edeceğim. Blogta eksik gördüğüm birkaç kısımda beni aydınlatmaları için bazılarınızı da rahatsız etmeyi düşünüyorum. Siz de eğer yazı yazmaya gönüllüyseniz dolkrutos@gmail.com'dan iletişime geçebiliriz.

2- Alternatif Soru-Cevap: Yazı yazacak kişi kadar soru cevaplayacak kişiler de olsa fena olmaz. Bunun için quora'nın gruplu versiyonu gibi bir platform aradım ama bulamadım. (Belki de öyle bir site yapılmamıştır? Bitirme projesi olarak düşüneyim bunu.) Slack biraz benziyordu ama herkesi teker teker gruba eklemem gerekiyordu, bu benim için zor, hadi diyelim ekledik o kadar kişiyi, o kadar kişiyi ve soruyu yönetmek zor. Benim aklıma şöyle bir fikir geldi; gönüllü bir "AzimliYazarlar" mail grubumuz gibi bir şey olsun. Gönüllüler bana maillerini atsınlar (kendilerini de tanıtsalar iyi olur) ben bana gelen YGS/LYS ile alakalı soruları onlara ileteyim (yani forwardlayayım) böylece hem AzimliYazarlar anonim kalsın (isteyenler kalmaya da bilir.) hem de ben soruları onlar için filtrelemiş olayım. Hem de her alandan ve her üni bölümüyle alakalı soruları da cevaplayabilecek hale gelmiş olayım ben de.
Böyle bir organizasyonda yer almak isteyen varsa: dolkrutos@gmail.com'a mail atsın.
YGS-LYS Soru Cevap 5'te bu gruba yer verelim.


3- Gelecek Yazılar: Bu radikal karar değil ama 3. şıkkımız da olsun diye yazıyorum. Gelecek yazılar:

-Koç Üniversitesindeki araştırma stajım hakkında 3 partlık yazı.
-Gezdiğim yerleri yazmaya devam (Kamboçya, Tayland, Malezya var sırada)
-Singapur'da yaşam hakkında yarım kalan son 1-2 yazı
-Singapur'da eğitim hakkında da bir şeyler çiziktireceğim bir yazıda.
-Çok eski gezdiğim yerler (üşengeçlikten yazamamıştım)
-Yurtdışında staj olanakları (özellikle bilgisayar mühendisleri için tabii ama diğerleri içinde var.) Bbu sene çok staj araştırması yaptım o yüzden bunun hakkında da
-Bir arkadaşımız blogtan film önerisi istemiş. Beğendiğim filmlerle ilgili bir yazı da yazasım var :D (Yazıldı)
-Zaman olursa birkaç tane de gündelik hayattan yazı.

Yazı önerisi olan varsa da biliyorsam birkaç şey çiziktirebilirim. Tavsiye vermekten çekinmeyin.

Kısaca okumaya devam. Twitterda yazılarımı paylaşıyorum ama Google Plus varken ona da gerek olmuyor. Olmadı en altta feedburner var. Özetle YGS/LYS ile işiniz kalmadıysa bile bloguma arada bakmayı unutmayın :D

Not: Lütfen x tercih ettim gelir mi gelmez mi diye sormayın arkadaşlar. Kurtuldunuz artık. Açın oyun oynayın, film izleyin, müzik dinleyin ne bileyim.

Hadi selametle.