Tarih: 8 Şubat 2016

Singapur'da çok rastlanan bir kuş var. Adı Javan myna.



Tipi de ismi gibi meymenetsiz bu kuşun. Sığırcık familyasındanmış. Kendisi hakkında daha fazla bilgi vermek istemiyorum.

Allah belasını versin bu kuşun!! Her sabah bunun gürültüsüyle uyanıyorum! Alttaki cama konuyor, ciyak ciyak bağırıyor!

Daha da kötüsü sürekli yemekhaneye kaçak giriyorlar. Su almak için masadan kalkıyorum döndüğümde bunları biryanilerimi yerken yakalıyorum! Bir çekik gözlü gelip demiyor ki yahu sığırcık adamın biryanilerini yiyor kışkış diyeyim de gitsin!! Bu kadar bencillik olmaz. Bir keresinde de bunları organize bir şekilde körili karnabaharlarımı aşırırken buldum, 2-3 tanesi toplanmış karnabaharlarıma baskın yapmış. Yerde karnabahar artıkları.. Fesuphanallah..

Bu meymenetsizlere rağmen kuşları seviyorum. Üniversiteye gidene kadar toplam bir 15 tane muhabbet kuşu bakmışızdır, daha doğrusu annem baktı. Böylesine kuş canavarı olup da Jurong kuş parkına gitmemek olmazdı.

Viyana'da turist kazıklamak için bir sarayı dörde beşe hatta yirmibeşe ayırıp biletlerini ayrı ayrı satarlar. Singapur'da saray olmadığı için çareyi hayvanat bahçesini bölmeye adamışlar. "Hayvanat bahçesi", "Nehir Safarisi", "Gece Safarisi" ve "Jurong Kuş Parkı" diye dört kısım var. Hepsi ayrı ayrı kazık olduğu için ben Jurong kuş parkıyla noktaladım olayı. Polonyalı araştırma görevlisi arkadaşla gittim buraya da.

*

Gelir gelmez şöyle bir manzarayla karşılaştık:



Buzulda yaşamayan penguen de varmış.

Papağanlara resim çizdiriyorlar ama pek başarılı olduklarını söyleyemeyeceğim :D



Yine hayvanat bahçesindeki gösteri konsepti var. Pelikanlarla olan gösteride görevli bayan havuzdaki pelikanlara balık atıyordu, fakat işgüzar pelikanlar sürekli kadının tepesine binip kısa yoldan zengin olma derdindeydiler. Abla da mecburen pelikanları yakalayıp paketleyip geri atıyordu havuza. Videosunu çektim, komik bir görüntü açıkçası:

https://youtu.be/ho7ksxzg5oA

Bir başka gösteri:



Lükse bak:



Orada olması planlanmayan hayvanlar da vardı!!!



Burada konsept biraz farklı, uçamayan kuşları salmışlar çayıra mevlam kayıra:



Papağanlar bir hayli fazlaydı, bazıları hello falan diyordu. Türkçe küfrettirmeye çalıştım ama başaramadım.

En son yırtıcı kuşlar gösterisine gittik. En önde kolaylıkla yer bulabildiğim tek gösteriydi. Neden acaba?



Gösteriden önce görevli abi uyarı yaptı, sakın panikleyip kaçmayın diye. Koca koca hayvanlar oradan oraya uçarken ister istemez tedirgin oluyor insan.

*

Bugün de böyle bitti.