Güncelleme: Bir şeyi atlamışım arkadaşlar en aşağıya bakın.

Tatilde keşfettiğim ve yararlı bulduğum, birkaç kez denedikten sonra en iyisi okurlarımla paylaşayım da faydalansın millet dedim.

Dershaneden yorgun argın dönüyorsunuz, ders çalışmak yerine bir an önce yatıp uyumak mı istiyorsunuz? Kendinizi yorgun yorgun ders çalışmaya mı zorluyorsunuz? Power nap belki ihtiyacınız şey olabilir;

Öncelikle şu videoyu izleyin:



( Altyazıyı Türkçe'ye çevirmeyi unutmayın!)
( Yapamazsanız buradan izleyin: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NJ_f9onTTQE)

Evet arkadaşlar zaten video açık. Yorgunuz, yatıyoruz, alarmı uykuya dalma gecikmesine göre kuruyoruz. (5 dakikada uykuya dalıyorsanız 25-30 dakika sonrasına kurun mesela.) Ve uyuyoruz. Vücudu gerçekten uyuyormuş gibi kandırıp balını aldıktan sonra uyanıyoruz. Ağzınızda uyku tadı varsa işe yaramış demektir.

Benim öğlen yemeğinden sonra üzerime bir ağırlık çekiyor en çok o zaman yapıyorum bunu. Malesef sizin öyle bir şansınız yok ama yine de ders çalışamayacak kadar yorgun olduğunuzda denerseniz işe yarayabilir.

Ama videodaki adamın dediği gibi fazladan uyumayın. Bir kere 1 saatlik uykuya okula gitmeye kalkmıştım (dönem ödevimi son güne bıraktım evet) ve kalktığımda gözlerim kan çanağı gibiydi. İşte videodaki adam bunu yapmayın diyor.

Güncelleme: 1 saatten fazla uyumayın diyerek genel konuştum, ama öğlen uyuma gibi bir şansınız var bir buçuk saat uyku da işinizi görebilir. Bu bildiğimiz öğlen uykusu yani siestadır (Arap versiyonu da kaylule). Ben power napi akşam dershaneden geldiğinizde yapacağınız bir şey olarak önerdim, çünkü akşam 1.5 saat uyumaya kalkarsınız uyuyup kalma ihtimaliniz de var. Yine de seçim sizin, denemesi de bedava.

Güncelleme 2: Uyuduğunuz kadar gece uykunuzdan düşmeyin, bu yorgunluğu gidermek için arkadaşlar. Sınav bu kadar yaklaşmışken uyku düzeni üzerine oyun oynamak iyi bir şey değildir.

Ekşi sözlükten bir yazar şöyle yazmış: (https://eksisozluk.com/entry/25357591)

"aslında rem'e geçmeden yapılandır, zira rem'e bi girdin mi 4 saatten daha az uyuyup kalkınca çok afedersiniz taşak gibi olursunuz, burada olay vücudu tamam hadi uyuyalım diye kandırıp 15-20 dakika sonra uyandırmaktır, rem'e geçiş olmadığından uyku ihtiyacınız azalmış olarak daha dinç bir şekilde uyanırsınız. uyku mahmurluğu bulunmaz. bu şekilde 3 gün boyunca hiç uyumadan sadece çok halsiz ve uykulu hissettiğimde 20 dakikalık power nap'ler yaparak uyanık kalmış ve üstüne çalışabilmişimdir. misal şu an yaklaşık 30 saattir kıçımın üstünde oturmuş çalışıyorum power nap sağolsun. daha da etkin bir yöntem kestirmeden hemen önce kafein alımında bulunmaktır, kafeinin vücut tarafından emilip uyarıcı etkisini göstermesi de takribi 20 dakikayı bulur, kalktığınızda duvara kafa atarsınız. ha tabi ne kadar sağlıklıdır o kısmı tartışılır."

Güzel bir özet olmuş. Tabii siz adam gibi 3 gün boyunca bunu yapmayın. Sonda bahsettiği şeye "caffein nap" denir. Kahveyi içersin, uyursun, hem dinç olursun hem de uykunuz kaçar. Ama ben pek önermiyorum bir kere gece uyuyamadınız mı onu diğer gecelerin takip etme ihtimali var. Gece uyuyamama hastalığı çok kötü bir şeydir çok çektim zamanında hiç önermem.
azimliyazar.blogspot.com
İyi çalışmalar.