Daha önce blogun sırf YGS-LYS blogu olmadığını söylemiştim ama o yazıların aciliyeti olduğu için ilk onları yazdım, blog kişisel bir blog. Bu yazı hem size yani YGS-LYS'ye hazırlanan arkadaşlara hem de herkese hitap ediyor aslında.

Ben çok fazla not alan bir insanım, gerekli-gereksiz aklıma gelen ve gitmemesini istediğim her şeyi not almaya çalışırım, ama uzun uzun yazarım ama sadece anahtar kelimeleri kullanıp uzun yazıyı yazmayı daha sonraya ertelerim. Tek değilmişim, edebiyat hocam da cebinde bir tane not defteri bulunduruyordu.

Bilgisayar notepadlerle dolduğundan ve microsoft wordu sevmediğimden (yavaş açılıyor) bir not programı bulayım dedim. (Aslında ilk hedefim birkaç sene sonra dil öğrenip yazmaktı, ama gördümki gerek yok.) Böyle not almak için gani gani program varmış; Evernote, Springpad, Microsoft OneNote, Simplenote bunlardan bazıları. Bence çok da üzerinde durulacak bir konu olmadığından direkt Evernote'u indirdim ben de. (Onenote da iyi diyorlar.)


Böyle bir pencere çıktı karşıma. Merak etmeyin program Türkçe yapılabiliyor. Notlarınıza etiket atıyıp programlandırıyorsunuz, "Ders Notları" "Yapılacaklar" gibi. Yanda da gruplara kolayca erişebiliyorsunuz.

Notlar içinde arama yapabilmek de iyi bir özellik.

Program beleş ama premium versiyonu da var. Ama daha iyi not alabilmenize yarayacak bir şey göremedim. (Ekşi sözlükte: " aralarındaki fark aylık olarak kullanabileceğiniz bant genişliği ve ücretli versionda pdf, doc vb. farklı formatta dosyaların da not olarak eklenebilmesi. ücretsiz versionda aylık 40 mb, premiumda 500 mb veri transferi yapabiliyorsunuz. " yazmışlar.)

Yazı yazmadan önceki amacım programı iyice öğrenip enine boyuna incelemekti ama ne gerek var ki? İş adamı değiliz bir şey değiliz. Not almayı kolaylaştırıyor mu kolaylaştır. Buyrun afiyet olsun.

Şuradan edinebilirsiniz:

https://evernote.com/intl/tr/