Daha önce "Çıkmış soruların önemi" isimli yazıda müfredatta olup da fazla çıkmayan soruların bir kez okunup çalışılması, son haftalarda da tekrarının yapılması üzerinde durmuştuk yoksa benim fizikte patladığım gibi patlama ihtimaliniz var.

Müfredat taraması yapmak için öncelik Meb kitapları arkadaşlar. Özellikle 12.sınıf kitapları.
Meb kitapları madde madde olmadığı ve içi etkinliklerle dolu olduğu için karışık görünüyor ama aslında okuyunca öyle olmadığını ve oldukça da kısa olduğunu (görseller ve etkinlikler fazla şişiriyor.) göreceksiniz. Bizim okulun 2012de birincisi ve Türkiye beşincisi olan eleman LYS'de okul kitabından da soru çıktığını söylemişti. Keşke onu dinleyip Fizik kitabına baksaydım diye başımı taşlara vuruyorum şu anda.

Eğer kitaptan müfredat taraması yapmadan direkt konu anlatımlı kitaplardan veya video sitelerinden tüm konuları çalışmaya kalkarsanız birsürü gereksiz bilgiyle karşılaşmanız olası. Soru bankasında çözdüğüm soruları okuldaki kimya öğretmenime sormuştum, bazı soruların eskiden müfredatta olduğunu ama kalktığını, bazı soruların çok uç olduğunu söyledi ki haklıydı.
Bu yüzden müfredat taramasının şart olduğunu düşünüyorum.

Bir başka husus da şu: Mebin Kimya ve Biyoloji kitapları gayet iyi. Özellikle Biyoloji kitabı varken başka bir yardımcı kitap ancak çok üşengeçseniz ve kitap da her şeyi maddeler halinde yazarak, önemli bilgileri kutu içine alarak yazıyorsa alınabilir,  ki bunu mebin kitabının üzerinde kendiniz de yapabilirsiniz.

Ve bütün Meb kitaplarının da tarama testlerini ve klasik sorularını çözmenizi öneririm.

Uyarı: Çöpe atmayın, geri dönüşüme verin. :)