Bunları ezberleyip uygularsanız sizin için çok iyi olur.

1- Cevap şıkkını işaretlemeden önce sorunun neyi sorduğuna son bir kez daha bakın.

Hayat kurtarabilir.

2- Soruda verilen değişkenle kendi kurduğunuz denklemde yazdığınız değişkene aynı ismi vermeyin.

Yani örneğin soru açı sorusu, alfa açısını soruyor. Gidip de diğer açıya da alfa ismini vermeyin,
öyle yaparsınız sorunun ortasında mutlaka değiştirirsiniz. En başından alfa vermeyerek bu dertten kurtulun.

3- Sayısalda soruları yarım yamalak okumayın.

Çoğu zaman sınavda otomatiğe bağlarsınız ve bazen Matematikte de soruyu Türkçedeki gibi bir aşağıdan bir yukarıdan okuyabilirsiniz.
Bunu yapmak önemli detayları kaçırmanıza yol açar, yapmayın, dümdüz okuyun.

4- Geometride verilenleri okuyun, sadece şekle bakmayın.

Aaa AB kenarını vermiş mi ben görmemişim orayı... Okumadın ki :))

5- Bildiklerinizi gözden geçirin. 

Özellikle biyolojide, örneğin pek bir anlam veremediğiniz soru çıktı. "Ben ne biliyorum." diyip soruyla
alakalı bilgilerinizi kafanızda canlandırıp sorunun aslında hangi konuya mensup olduğunu, soranın ne yapmaya çalıştığını anlamaya çalışın.

Not: Bunu yaparken ezbere kaçıp cevabı direkt işaretlememeye özen gösterin. Ben 2013 YGSdeki abaküs sorusunu "Bu modüler aritmetik sorusu." diyip işaretleyip geçmiştim, sakın böyle yanılgılara düşmeyin.

Veya (özellikle Tarihte) hangisi yanlıştırı soruyor ve işaretleyebileceğiniz 5 şık var. Baktınız hepsi akla mantığa uygun görünüyor. Konuda okuduğunuza emin olduğunuz şıkları eleyin, elbet bir şık size yabancı gelebilecektir. "Ben böyle bir şey duymadım." diyip işaretleyebilirsiniz.
(Tabii konuyu iyi okumadıysanız doğru şıkkı da duymamış olabilirsiniz.)

Aklıma bu kadar geldi daha sonra güncelleyebilirim.