Çalışacağınız yer gürültüsüz olsun. Ama en küçük sesten bile huy kapar durumuna düşmeyin.
Ben evde odam olduğu halde ailemden salonu istedim ve buraya kimsenin girmemesini söyledim.
(Büyük bir evde yaşamıyorum, ailem bir sene benim odamda yaşadı resmen)
Benimkiler fedakârlıklar yaptılar. Sizin ailenizin de size bu konuda inancı varsa sizinkiler de yapar, yapmalı.

Bir de her yerde okuyacağınız klasik şeylerden bahsedicem ama önemli.
Masanız düzenli ve mümkünse boş olsun. Kitaplar için ayrı bir raf olsun, ortalığa saçılmasın.
Televizyonla ders çalışmayın, telefonunuzla da ders çalışmayın :))
Ders çalışılan masada dersten başka hiçbir şey yapmayın.
(Böylece gereksiz dağınıklık otomatik olarak önlenmiş olur.)
Çalışma odasının ısısı normal düzeyde olmalı.
Çok rahat bir şeyin üzerinde oturmayın, uykunuz gelir. Sandalyede oturun.